Coaching 4 U

Fejétől bűzlik?

Valljuk be őszintén, mindannyian hajlamosak vagyunk arra (vagy már néhányszor előfordult velünk) , hogy a főnökünket hibáztatjuk, úgy tartjuk ő az oka a munkahelyi problémáknak, a stressznek és még sorolhatnám.
Valami miatt ez „kódolódott” belénk : a főnök a rossz, a zsarnok, a szegény dolgozó pedig ártatlan és áldozat.
hal
Coachként, üzleti tanácsadóként sok vezetővel találkozom.
Megosztják a dilemmáikat, a kudarcaikat, megengedik, hogy részese legyek a tanulási folyamatuknak, megnyílnak, segítséget kérnek.
Az egyik közös pont bennük, hogy jobban akarják csinálni! Jó vezetők szeretnének lenni, olyanok, akik számíthatnak a munkatársaikra, akik bíznak a csapatukban, és azok is a vezetőben. Szeretnének önálló, felelős csapatot irányítani.

Természetesen sokuknak, sokféle dologban kell fejlődni – transzparens kommunikáció, bizalom, delegálás, bevonás, stb. De nem csak nekik van szükségük fejlődésre!
Közlekedési példával élve, ez olyan, hogy az autós tudja a kreszt, és ennek megfelelően eljár, viszont nem minden gyalogos vagy éppen biciklis van tisztában ugyanezekkel az irányelvekkel, de elvárják, hogy az autós mindig figyeljen oda rájuk!

Munkavállalóként is vagyunk ezzel hasonlóképp. Várjuk, hogy a főnök kiadja a feladatot, ellenőrizze, döntsön a kérdéses helyzetekben, mindeközben mi ülünk az asztalunk mellett és dolgozunk – dolgozgatunk, majd pedig stresszelünk, ha változik a feladat, beugrik egy új teendő.

Ezzel szemben a legtöbb vezető igényli, hogy önállóak legyenek a dolgozók, merjenek javaslatokat, ötleteket, akár kritikákat hozni – persze megoldási javaslattal. Adott esetben nemet mondani, felelősséget vállalni és kezdeményezni.

Már hallom is! 🙂
Jó – jó biztos van ilyen, de az én főnököm nem ilyen! Ő szeret dirigálni, egyszerre több dolgot kérni, stb….

Biztos vagy ebben?
Visszakérdeztél már egy feladatnál , hogy jobban megértsd azt? (Rzzel pedig jelentősen csökkentve a későbbi problémák esélyét.)
Ha sok feladat érkezik, akkor megkérdezni, hogy melyiket vedd előre?
Megkerested már javaslattal, ötlettel?

Próbáld meg! Ahhoz hogy az együttműködés sikeres legyen mindkét fél kell. Együtt – működés.
Ahogy a nevében is van – közösen, mindenki hozzátesz.

Ennek eredménye a jobb munkahelyi környezet, sikerek, növekvő munkakedv.

Címkék: ,

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!